DZIEŃ 7 - ANTWERPIA

Dzień 7

Z rana, po pysznym (w większości przypadków dalej francuskim) śniadaniu w naszym hotelu, musieliśmy opuścić piękną Brukselę, aby udać się w dalszą część naszej wycieczki. Centralnym punktem dzisiejszego dnia było miasto Rubensa, czyli Antwerpia, położona na północ od Brukseli. Znajduje się w niej drugi co do wielkości port w Europie.
    Mieliśmy również okazję zobaczyć zjawiskowe przejście między dwoma kamienicami Vlaaikensgang, podziwiać ratusz Antwerpii oraz znajdująca się przy nim fontannę Brabo, gdzie poznaliśmy bardzo interesującą i zaskakująca legendę dotycząca powstania nazwy miasta. Spacer między uliczkami i kamienicami, a także opowieść o dawnych ulgach podatkowych dla mieszkańców posiadających figurkę Maryi na lampie wywołały w nas zainteresowanie i zdziwienie.
    Podszedłszy pod sklep Dominique'a Persoone'a (belgijskiego mistrza czekolady na światową skalę) każdy nabrał ochotę, aby jak najszybciej skosztować jego wyrobów. Dodatkową atrakcją była możliwość zobaczenia na własne oczy jak tworzone są te przepiękne, czekoladowe słodkości w najróżniejszych kształtach.
    Kolejnym punktem zwiedzania, do którego się udaliśmy, był dom Petera Paula Rubensa - jednego z najbardziej rozpoznawalnych malarzy barokowych. Pod mieszkaniem, w którym flamandzki malarz tworzył niegdyś swe dzieła, opowiedziano nam o jego życiu artystycznym, politycznym oraz rodzinnym.
    Po godzinie spędzonej na zakupach pamiątek i spróbowaniu tamtejszych przysmaków, zebraliśmy się wszyscy pod pierwszym drapaczem chmur w Europie. Stamtąd udaliśmy się w dalszą podróż autokarem w kierunku Berlina. Na pożegnanie z Belgią wysłuchaliśmy bardzo ciekawych referatów Bartłomieja i Macieja z kl. 3D, Laury z kl. 3Dn oraz Doroty i Weroniki z kl. 3Dn.

Pozdrawiamy wszystkich serdecznie i do usłyszenia!!